Mikrokvalifikācijas programma “Digitālā veselība”
RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža aicina veselības aprūpes speciālistus pieteikties izmēģinājumprojekta mikrokvalifikācijas programmā “Digitālā veselība”, kas tiek īstenota sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un Vidzemes Augstskolu.
Lielāko daļu mācību izmaksu sedz valsts budžeta līdzfinansējums, un dalībnieka līdzmaksājums ir tikai 10% (49,30 EUR).
Kas ir mikrokvalifikācijas?
Mikrokvalifikācijas ir jauns, elastīgs augstākās izglītības formāts, kas piemērots apvienošanai ar darbu vai citām saistībām. Salīdzinājumā ar bakalaura vai maģistra studijām:
- šaurāk specializētas konkrētā tēmā,
- var apgūt īsākā laika posmā,
- ievērojami pieejamākas izmaksu ziņā.
Pēc programmas apguves dalībnieki saņems apliecību.
Programmas saturs un apjoms
- Apjoms: 3 kredītpunkti (40 akadēmiskās stundas)
- Profesionālās kvalifikācijas līmenis: 5. Līmenis
- Programmas norises periods 14.10.2025 – 4.12.2025.
- Pieteikšanās līdz 8.10.2025.
Mērķauditorija
Programma paredzēta ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām ar augstāko vai profesionālo vidējo izglītību veselības aprūpes jomā, tostarp:
- ārstiem,
- māsām un ārsta palīgiem,
- māsu palīgiem,
- vecmātēm,
- funkcionālajiem speciālistiem,
- farmaceitiem un farmaceitu asistentiem,
- citām ārstniecības atbalsta personām.
Pēc programmas apguves dalībnieki :
- izprot digitālās kompetences nozīmi mūsdienīga veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanā, izprot kā droši un atbilstoši strādāt ar veselības jomas datiem, sistēmām un rīkiem, kā korekti iegūt piekrišanas noteiktos gadījumos, kā veikt datu ievākšanu, apstrādi un izmantošanu.
- Pārzina biežāk izmantojamās datu kodēšanas sistēmas un izprot to izmantošanas nozīmi kvalitatīvu, salīdzināmu un sadarbspējīgu datu nodrošināšanā, orientējas mūsdienīgu digitālās veselības jomas rīku klāstā un izprot to lomu un nozīmi, nākotnes perspektīvu.
- Apguvis korektu rīcību gadījumos, ja ir noticis personu datu privātuma vai datu drošības incidents, spēj atbilstoši rīkoties, lai pārtrauktu datu privātuma un datu drošības incidentu un ziņotu par notikušo incidentu.

Pieteikties
Detalizēts mācību grafiks
Lektors | Np. k. | Tēmas | Apakštēmas | Sasniedzamais rezultāts | Kontaktstundu skaits | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Teorija | Praktiskās mācības | Kopā | |||||
Mg.sc.sal Sanita Litiņa | 1. | Digitālā kompetence veselības aprūpē | 1.1. Digitālās kompetences pašnovērtējums 1.2. Digitālās kompetences ietvars “DigiComp” 1.3. Digitālās kompetences nozīme veselības aprūpē 1.4. Veselības aprūpes kultūras, domāšanas un paradigmas maiņa digitālo rīku ietekmē | Izprot digitālās kompetences jēdziena būtību un tās nozīmi mūsdienīga veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanā. Zina izmantojamās pieejas digitālās kompetences novērtēšanai. Izprot kultūras, pieredzes un citu faktoru ietekmi uz personas gatavību izmantot digitālos risinājumus. | 4 14.10 Pl.17.00–20.00 Zoom | 4 16.10 Pl.17.00–20.00 Klātienē (RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža, J. Asara iela 5)* | 8 |
Ph.D. Ieva Bikava, sistēmanalītiķe | 2. | Datu un informācijas sistēmu nozīme un pielietojums veselības aprūpē | 2.1. Datu kvalitāte un savlaicīgums 2.2. Datu kodēšana, sadarbspēja un datu apmaiņa 2.3. Informācijas sistēmas un to nozīme veselības aprūpē 2.4. Datu dzīves cikls – ievākšana, apstrāde, analīze, uzglabāšana, iznīcināšana | Izprot kvalitatīvu datu nozīmi, pārzina Latvijā biežāk izmantotās datu kodēšanas sistēmas. Orientējas Latvijā izmantotajās veselības jomas informācijas sistēmās un zina kādus datus tajās apstrādā. Izprot datu dzīves ciklu un orientējas datu izmantošanā. | 4 23.10 Pl.17.00–20.00 Zoom | 4 30.10 Pl.17.00–20.00 Klātienē (RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža, J. Asara iela 5)* | 8 |
Ph.D. Ieva Bikava, sistēmanalītiķe | 3. | Digitālās veselības rīki | 3.1. Digitālo rīku izmantošana pacientu uzraudzībā 3.2. Digitālie rīki un lietojumprogrammas pacienta veselības uzraudzībā, saglabāšanā un uzlabošanā 3.3. Digitālās terapijas un digitālo slimnīcu attīstības tendences 3.4. Nākotnes tendences digitālo rīku attīstībā | Spēj saprast noteiktu digitālo rīku izmantošanas nozīmi un lomu pacienta aprūpē. Orientējas nākotnes tendencēs un risinājumos, to nozīmē un lomā. | 4 04.11 Pl.17.00–20.00 Zoom | 4 06.11 Pl.17.00–20.00 Klātienē (RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža, J. Asara iela 5)* | 8 |
Sanita Litiņa | 4. | Pacientu privātums un personu datu drošība | 4.1. Pacientu tiesības un privātums digitālo datu un IT tehnoloģiju jomā 4.2. Datu apstrādes līmeņi un ierobežojumi, primāra un sekundāra veselības datu izmantošana 4.3. Informētā piekrišana un atsaukšana datu apstrādei digitālā vidē un ar to saistītie izaicinājumi 4.4. Ētikas dilemmas darbā ar datiem mūsdienu vidē | Izprot un ievēro pacientu privātuma un konfidencialitātes prasības strādājot digitālā vidē. Izprot datu apstrādes līmeņus un ierobežojumus. Izprot pacienta piekrišanas sniegšanu un atsaukšanu digitālā vidē un ar to saistītos izaicinājumus. | 4 13.11 Pl.17.00–20.00 Zoom | 4 20.11 Pl.17.00–20.00 Klātienē (RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža, J. Asara iela 5)* | 8 |
Ph.D. Ieva Bikava, sistēmanalītiķe | 5. | Datu drošība digitālā vidē | 5.1. Pamatprincipi drošam darbam ar IT risinājumiem un personu datiem 5.2. Biežāk novērotie datu drošības pārkāpumi veselības jomā un rīcība gadījumos, ja novērots pārkāpums 5.3. Situācijās balstīti piemēri iespējamām datu noplūdēm vai incidentiem un atbilstošā rīcība | Spēj droši un atbilstoši darboties digitālā vidē. Incidentu gadījumos zina korekto rīcību un ziņošanas prasības. | 4 27.11 Pl.17.00–20.00 Zoom | 4 04.12 Pl.17.00–20.00 Klātienē (RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža, J. Asara iela 5)* | 8 |
Noslēguma pārbaudījums | 20 | 20 | 40 |
* Praktiskās nodarbības notiek klātienē; īpašos gadījumos iespējama dalība hibrīdmodelī (daļa izglītojamo klātienē, daļa attālināti).

