Docētāji Loreta Rutkovska un Toms Karasevs piedalījās Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Pedagoģiskās izaugsmes centra (PIC) organizētajā Jauno docētāju skolā (JDS), kuras noslēgumā dalījās ar saviem iespaidiem.
JDS notika jau sesto reizi, piedāvājot 24 RSU jaunajiem docētājiem četru mēnešu garumā – no oktobra līdz februārim – apgūt dažādas prasmes docēšanas meistarības pilnveidei, kā arī savstarpēji dalīties pieredzē. JDS mērķis ir docētāju kompetences pilnveide, kas ir RSU stratēģiskā prioritāte – tieši docētāju meistarība nodrošina studiju procesa kvalitāti un pedagoģisko inovāciju attīstīšanu.
Mācību laikā tika apgūtas ne tikai teorētiskas zināšanas par dažādām mācību metodēm, vērtēšanas sistēmām, interaktīvu lekciju un praktisko darbu izstrādi un citām tēmām, bet arī organizēti praktiskie darbi, kuros jaunie docētāji tika aicināti regulāri reflektēt par savu docēšanas pieeju un dalīties pieredzē.
Studiju programmas "Farmācija" docētājas un kuratores Loretas Rutkovskas atziņas par mācību procesu
"JDS tika iegūtas plašas zināšanas par studentcentrētu mācīšanu un mācīšanos, kvalitatīvu studiju mērķu un rezultātu definēšanu, formatīvu un summāru vērtēšanas sistēmu, dažādām mācību metodēm un daudzām citām tēmām. Papildus teorētiskajām zināšanām pēc regulārās reflektēšanas un savas docēšanas pieejas analīzes, tika arī gūta apziņa par to, kas manā docēšanas pieejā tiek veikts kvalitatīvi, un kurus aspektus būtu iespējams uzlabojot, integrējot JDS apgūtās zināšanas. Katra JDS nodarbība sniedza pienesumu manai sadarbībai ar studentiem, jo regulāri atskatījos uz savu docēšanas pieeju, paturot prātā konkrētajā nodarbībā apgūto. Jau JDS mācību laikā sāku ieviest dažādas izmaiņas savā mācīšanas pieejā, uzlabojot lekciju un praktisko nodarbību struktūru, integrējot dažādus praktiskos darbus, tajā skaitā simulētu situāciju izspēli, kā arī lekcijās pievienojot interaktīvus elementus, kas palīdz studentiem noturēt uzmanību un nodrošināt kvalitatīvāku informācijas apguvi.
Jauno docētāju skolu varu raksturot kā ļoti interesantu un vērtīgu mācīšanās procesu, kura laikā tiku iedrošināta un iedvesmota studentiem nodrošināt pēc iespējas kvalitatīvāku studiju pieredzi."
Savukārt studiju programmas "Ārstniecība" docētājs Toms Karasevs atzīmē, ka mācību procesu ļoti trāpīgi raksturo sauklis "Mācīties, lai mācītu izprast". Galvenais uzsvars uz studentcentrētu mācīšanu palīdzēja Tomam papildināt un nostiprināt viņa mācīšanas metodi, ko ar prieku un entuziasmu izmantos savā mācīšanas pieredzē.
Vairāk par Jauno docētāju skolu